Henter prisbelønt reklamemakere til nytt byrå

29. april 2023
609022
Reklamemannen Aleksander Hetland går fra Nord DDB for å starte reklamebyrået Smeh sammen med kommunikasjonshuset Storm.

Det nye reklamebyrået vil starte opp over sommeren med Aleksander Hetland som byråleder og partner. Han er i dag strategisk rådgiver og partner i reklamebyrået Nord DDB. I denne rollen har blant annet vært sentral for de mye omtalte reklamekampanjene til McDonald´s, som i tillegg til flerfoldige priser innen kreativitet har også utmerket seg som en av landets mest effektive annonsører. 

– Når den beste kreativiteten henger tett sammen med virksomhetens forretningsmål skaper reklame magiske resultater. Målet med det nye reklamebyrået er å maksimere effekten av kundenes markedsinvesteringer gjennom det ypperste av kreativitet basert på en strategisk tilnærming. Jeg gleder meg veldig til å starte opp i september, men fokuset frem til da dedikeres til NORD DDB. Vi har vært på en fantastisk reise sammen og jeg er stolt over å forlate byrået og kundene på et såpass bra sted. sier Aleksander Hetland. 

– Best i reklamebransjen
Foruten byråerfaringen, har Hetland også jobbet som markedssjef globalt i Helly Hansen og merkevareansvarlig i Ringnes. For mange utenfor reklamebransjen er han likevel best kjent fra karrieren som toppidrettsutøver med blant annet VM-gull i svømming og som vinner av TV-programmene “Mesternes Mester” og “Skal vi danse”. 
 

Petter A. Stordalen er begeistret over å lande nok en stjerne til å bygge et nytt byrå i den stadig voksende Storm-familien. 

– Vårt mål er alltid å skaffe de beste folka, og Aleksander er best i reklamebransjen. Han er fagmann til fingerspissene, og kreativ og smart i business. Og så er han en usedvanlig hyggelig fyr som jeg gleder meg til å bygge byrået med, sier Stordalen. 

Smeh vil ta plass i Storm-familien, som i dag består av Storm Samfunn og Storm Communications. Selskapene eies av Stordalen, Per Valebrokk og Marius Parmann sammen med byråpartnerne. Også teknologiselskapet SEEN er deleid av Storm. 

Starter til høsten
– Vi har vært ute etter en partner på reklamesiden som kan berike Storms tjenestetilbud. Aleksanders kombinasjon av kreativitet, forretningsforståelse og kommersiell teft passer perfekt inn i Storm-familien, sier Per Valebrokk, som blir styreleder i reklamebyrået.
 

– De ulike delene av kommunikasjonsfaget glir stadig mer over i hverandre. Det vil være en styrke for mange av våre kunder at vi kan tilby enda flere tjenester gjennom selvstendige selskaper bestående av spesialister innen sitt fagområde, sier Julie Remen Midtgarden, byråleder i Storm Samfunn, som er spesialisert på politisk rådgivning og myndighetskontakt. 

Smeh starter opp til høsten, og skal rekruttere flere nøkkelmedarbeidere innen den tid.

Mer aktuelt